Lunarpages.com Web Hosting Get paid for sharing your links - Receive $5.00 just for signing up!
src - for the teliad title="teliad - the marketplace for text links" links text marketplace http://www.teliad.com/gfx/en/banner/125x125_1.gif=" alt="/> Reviewmu.com Free Website Hosting WordLinx - Get Paid To Click

memasang iklan gratis

program ini hanya mengklick dan menghasilkan uang.pendaftaran gratis.kita diberi jangka 45 hari sampai mencapai $20.000 baru kita bisa ambil.

business

  • bingung cari uang??

    mari bergabung ke web ini.pendaftaran gratis dan mudah.program ini sangat menguntungkan.jika kita klik akan mendapatkan uang $ 1.setiap harinya kita bisa mengklick sampai 15 kali.

    bisnis internet menghasilkan uang..

    jika anda ingin menambah penghasilan.atau memasukkan aplikasi aplikasi softwer dan ini juga menghasilkan uang tambahan
    Get paid for sharing your links - Receive $5.00 just for signing up! I recently joined a really cool site that you'll be interested in. You take the links that you post on the web and change them into links that can earn you cash! You can post links anywhere, social networks, blogs, emails that you forward etc For example, you post a link on Myspace about a car video on YouTube, you use a LinkPayer link instead to display advertisements to the person that clicks on the link when they leave your Myspace, then it sends them to YouTube. There's a referral program that pays 3 levels deep so you get a share of what friends earn. Btw: They are currently putting $5.00 into your account just for joining! Here's the link, including my referral so that I get paid! ;-)

    opportunity

    The May Bonus Contest has started. Please remember you receive $1 for completing this survey and will also be entered into our $500 Monthly Contest. 5/4/2009 - Please remember to log into your account at least every 45 days to make sure it stays active. 5/11/2009 - A.W.Surveys has paid out over $125,000! We love seeing this number Grow!! 5/25/2009 - If you have not taken the Bonus survey yet please do so it is almost the end of the month and new surveys are coming soon!

    bisnis yang sangat menguntungkan dan relatif mudah

    klo anda pusing untuk mencari uang tambahan???jangan ragu lagi..ikut segera!!!pendaftaran gratis dan kerjanya hanya mengklik web ini..
    javascript:void(0)

    bisnis internet untuk menjana uang

    mengcari uang tambahanklik ptc pro.com

    bergabunglah dalam wib ni..jangan ragu dan bimbang..kita hanya mengklick inlan ni..kita mendapat uang pemasukan.semakin banyak kita mengklick dalam satu hari maka semakin banyak juga kita dapat uang dollar

    bisni yang sudah tidak di ragukan lagi..

    highcashbonus.com jika anda mendaftar..anda akan diberi bonus sebesar $50..karena saya sudah membuktikannya...mendaftar gratis..

    mencari bisnis di internet

    Tidak Khusyuk dalam Solat

    Pertanyaan:
    Apakah hukumnya bagi orang yang tidak khusyuk dalam solat dan bagaimana seseorang itu hendak khusyuk dalam solat. Adakah doa orang yang tidak khusyuk dalam solat diterima oleh Allah?
    Saiful, Taiping, Malaysia.
    Jawaban:
    Khusyuk di dalam solat menurut jumhur ulamak adalah sunat hukumnya. Khusyuk membawa pengertian seseorang menunaikan solat dengan hati yang hadir, tidak berpaling kekiri dan kekanan, mata tertumpu ke tempat sujud dan fikiran ditumpukan kepada bacaan di dalam solat. Nabi SAW sangat-sangat menganjurkan kepada umatnya supaya khusyuk didalam solat. 
    Bagaimanapun bagi orang yang tidak khusyuk di dalam solatnya tidaklah membuatkan batal solatnya. Solatnya tetap sah cuma ia mendapat pahala yang kurang, tidak sepenuhnya. Pahala diberi oleh Allah SWT bergantung kepada sejauh mana kekhusyukan seseorang itu didalam solatnya. Jika ia khusyuk di satu perdua solatnya, maka ia mendapat pahala satu perdua sahaja dari solatnya. Jika ia khusyuk sebanyak satu perlapan sahaja dari solatnya, bererti ia mendapat pahala sebanyak satu perlapan sahaja dari solatnya. Begitulah seterusnya. Untuk mendapatkan khusyuk di dalam solat memerlukan perkara berikut:
    1. Pakaian yang digunakan dalam solat hendaklah bersih dari najis.Begitu juga dengan sejadah. hendaklah bersih dan tidak mempunyai gambar-gambar yang boleh melalaikan orang yang menunaikan solat.
    2. Hendaklah menunaikan solat tepat pada masanya dan secara berjemaah.
    3. Dalam suasana yang aman tanpa suara bising dari kanak-kanak mahupun dari TV atau Radio.
    4. Imam hendaklah seorang yang elok bacaanya, kerana bacaan yang elok membantu menghadirkan hati. Imam itu pula tidak didbenci oleh ahli jamaah.
    5. Bersihkan fikiran dari problem hidup dan tumpukan sepenuh perhatian kepada Allah.
    6. Membuang air kecil dan air besar terlebih dahulu, jika merasa perlu berbuat demikian. Kerana orang-orang yang solat dalam keadaan menahan buang air kecil dan buang air besar tidak akan memperolehi kekhusyukan.
    7. Kesihatan tubuh badan hendaklah dijaga. badan yang sakit sukar mendatangkan rasa khusyuk kepada hati di dalam solat.
    8. Hati hendaklah hadir di dalam solat, bukannya melayang tak tentu arah.
    9. Memahami makna bacaan di dalam solat.
    10. Merasa gerun kepada Allah SWT.
    11. Merasa takut kepadaNya.
    12. Merasa malu kepadaNya.
    13. Menaruh harapan mudah-mudahan Alah SWT menerima solatnya.
    Berhubung dengan doa pula, dalam sebuah hadis dijelaskan Allah SWT akan memperkenankan doa hambaNya yang bersungguh dalam doanya, tidak lalai di dalam doanya itu. Doa orang yang tidak khusyuk yang lalai hatinya tidak akan diperkenankan oleh Allah SWT lantaran keadaan hatinya yang lalai dari Allah SWT itu.

    1 Response to "Tidak Khusyuk dalam Solat"

    mamang Says :
    May 22, 2009 at 11:09 PM

    shalat merupakan kewajiban yang harus ditunaikan.
    oleh karna itu menunaikan kewajiban itu sudah mendapatkan nilai,dan khusyuk atau gaknya itu memang berpulang pada orang itu sendiri...

    betul kata penjawab di atas, seberapa banyak khusyuk yang di jalankan segitulah pahala yang di dapatkan.

    jadi lakukan lah shalat walau terkadang susah untuk khyusuk yang penting kita ada niat untuk khusyuk.ok!

    Post a Comment